Roomboter Banketletteractie 2023

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.

Het motto van de Kiwanis is ´Serving the children of the word´.

De missie is het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met geldzorgen. Hiertoe heeft Kiwanis Heerhugowaard e.o. een drietal Speerpunten voor 2024 uitgezet.

KIWANIS HEERHUOGWAARD

SCHOLENPROJECT

STICHTING

BABYSPULLEN

STICHTING LEERGELD

ALKMAAR

Het schenken van een Micro-budget aan enkele scholen, dat naar eigen inzicht kan worden besteed aan dagelijkse nood-situaties van kinderen. Eveneens kan ondermeer worden gedacht aan ontbijt op school,  school, een bijdrage voor de aanschaf van persoonlijke gymspullen, een schoolreisje dan wel creartieve buiteschoolseactiviteiten.

Stichting Babyspullen versrtekt gratis babystart-pakketten - bestaanden uit nieuwe en gebruikte baby-spullen - aan (aanstaande)ouders die het financieel moeilijk hebben. Ter onder-steuning van dit mooie project ontvangt Stichting Babyspullen van Kiwanis Heerhugowaard e.o. een financiele steun in de rug.

De stichting helpt kinderen uit gezinnen met geldzorgen in de gemeente Alkmaar. Het streven is dat alle kinderen in Nederland dezelfde kansen hebben. Geholpen wordt met schoolspullen, sport, een laptop, verjaardagscadeau of een fiets waardoor elk kind kan deelnemen aan binnen en buitenschoolse activiteiten die voor anderekinderen heel normaal zijn.

Kiwanis Heerhugowaard e.o. houdt jaarlijks een actie met banketlettersgebakken door patteserie A.C. De Boer. Bedrijven, organisaties en particulieren worden benaderd met het verzoek om het kopen van een aantal banketlettes ons doel te bereiken.

WILT U ONS HELPEN?        /imagecache/original/uploads/2023/10/kiwanislogo2023.png

VOOR VRAGEN OF INLICHTINGEN STAAN WIJ VOOR U KLAAR: HEERHUGOWAARD.KIWANIS.NL