Kiwanis Heerhugowaard e.o.

In 1965 werd in Nederland de eerste Kiwanis serviceclub opgericht in Amsterdam.

Momenteel telt Kiwanis Nederland ruim 2500 leden in 125 clubs, ondergebracht in 16 regio’s, de zogeheten divisies. Kiwanis Nederland komt voort uit Kiwanis International, die haar roots in Amerika heeft. Kiwanis Nederland werd in 1986 een zelfstandig district van Kiwanis International. Kiwanis kent geen leeftijds en beroepsbeperkingen.

De kern van onze club is ontstaan in mei 1990 en in maart 1992 heeft de formatie plaatsgevonden.
Het charter werd uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst op 19 september 1992.

Onze twee begeleidende clubs waren club Amsterdam en Zurich (Zwitserland).

Kiwanis Heerhugowaard is een gevarieerde groep uit allerlei beroepsgroepen die graag iets doen voor de maatschappij en ook de gezelligheid hoog in het vaandel hebben staan. Netwerken komt op de tweede plaats. Onze voorkeur gaat uit naar 'hands-on' projecten, maar ook fundraising gaan we niet uit de weg.

Op de eerste en derde woensdag van de maand is er een bijeenkomst.